Saturday 23 November 2013

~ jodoh itu milik kita ~

Salamesrabadi..


Jodoh itu milik kita? Andai kata jodoh itu milik kita, pasti aku lah wanita yang paling gembira di dunia ini. Andai kata jodoh itu milik kita, pasti aku lah wanita yang tak pernah lekang dengan senyuman kerana di sisi ku hanya kamu yang bertahta. Sekali diri ini menyerahkan hati untuk kamu, selamanya akan aku menyayangi mu walau engkau enggan memberi ruang untuk aku terus menyayangi mu.. Sekali diri ini mengatakan sayang, tak begitu mudah untuk aku melupakan lafaz kata itu. Untuk kesekian kalinya, pintu hati ini ku buka untuk kamu, mendambakan kasih-sayang yang tulus ikhlas dari insan yang bernama Sufian.

Aku mengharapan harapan yang tinggi untuk setiap jalinan yang terjalin.. sehingga mungkin jauh di awangan..yang hanya aku seorang yang mampu melihat angan ku. Tapi yang pasti, ku ingin diri mu selalu dengan ku. Entah mengapa, ku merasakan jalinan ini terlalu dekat dan terlalu utuh biarpun perkenalan kita seminit cuma.. Adakah aku yang bermimpi di siang hari atau adakah ia adalah satu ujian yang seterusnya untuk aku? Seandainya aku bermimpi, tolong kejutkan saya awak. Dan seandainya ini adalah ujian, aku terima ketentuan yang telah di tetapkan. Tiada siapa mampu menghalang kuasa-Nya.


Aku selalu memberi tapi jarang menerima dan aku selalu menerima jarang sekali untuk memberi. Ya... walaupun sama dan adil tapi itu adalah lumrah kehidupan. Walaupun kita mengharapkan orang yang kita sayang untuk berada  dekat dengan kita, kadang - kadang dia tercipta untuk orang lain. Dan apabila kita tak mengarapkan dia untuk berada di sisi kita, dia selalu ada untuk kita. Kita tak pernah mendapat apa yang kita inginkan. Mungkin Dia masih menguji kita dan aku terima. Insyallah dengan senyuman.

Untuk awak, perasaan cinta yang sejati sukar di cari.. Apatah lagi cinta yang ikhlas. Mungkin ada tapi satu dalam sejuta. Ia sudah ada di depan mata tapi kenapa masih buta untuk menilai cinta ini? Awak, cinta itu perlu di tunjuk dan perlu di sulami dengan kasih sayang agar cinta itu tetap harum subur di hati. Awak, saya rindu awak yang dulu #sengal . Awak dengar tak? Mungkin awak sukar nak percaya yang seminit perkenalan akan wujud nya perasaan kasih yang begitu mendalam tapi itu yang saya rasa kan kini.

Awak..sekiranya saya salah untuk mencintai awak..tolong betulkan saya. Sekiranya saya bertepuk sebelah tangan..tolong sedarkan saya.. Saya tabah..saya tak akan menangis.. saya hanya menangis dalam mimpi dan tak akan menangis di alam realiti :)

No comments:

Post a Comment